به گزارش روابط عمومی فرمانداری بهاباد، دومین جلسه ستاد زكات شهرستان بهاباد در سال 90 با حضور امام جمعه و رئیس ستاد زكات شهرستان، مسئول ستاد زكات كمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد، معاون فرماندار، بخشداران مركزی و آسفیچ و كلیه اعضاء در محل سالن اجتماعات خانه ترویج جهاد كشاورزی دهستان احمد آباد برگزار شد.
 دراین جلسه امام جمعه در سخنانی بر اساس آیات و روایات قرآنی به اهمیت و جایگاه زكات در اسلام اشاره كرد و گفت: دادن زكات موجب بیمه كردن اموال و تزكیه نفوس است و مثالهای عینی این موضوع در بین كشاورزان دیده شده است.
حجت الاسلام ملاحسینی افزود: پرداختن زكات باعث افزایش و بركت مال است و رفع بلا از مردم می كند.
رئیس ستاد زكات شهرستان همچنین دیدگاه های خود در زمینه احیای فرهنگ زكات در جامعه را بیان نمود و اضافه كرد: یكی از راههای مصرف زكات انجام پروژه های عمرانی در روستاهاست كه این خود سبب آبادانی مناطق محروم میشود.
در ادامه مسئول ستاد زكات كمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد نیز در سخنانی ضمن تشریح قانون جدید زكات كه به تازگی به تصویب مجلس شورای اسلامی و تائید شورای نگهبان  رسیده است مطالبی بیان كرد و به ارائه گزارشی اجمالی از وضعیت اعتبارات و تشویق زكات در سالهای گذشته پرداخت.
 حجت الاسلام فخر آبادی با اشاره به قانونی شدن بحث جمع آوری زكات توسط كمیته امداد، از روحانیت، مسئولین و معتمدین خواست برای ترویج فرهنگ زكات تبلیغ گسترده و چهره به چهره داشته باشند و از دستگاههای دولتی فعال در امر زكات در شهرستان بهاباد به خصوص جهاد كشاورزی و آموزش و پرورش تشكر نمود.
 همچنین در این جلسه پیرامون زكات مستحبی برای بركت اموال و دفع بلا بحث و تبادل نظر شد.
در ادامه معاون فرماندار نیز با اشاره به نقش و اهمیت زكات در اسلام مطالبی بیان نمود و افزود: دومین فرمان و دستور الهی پس از فریضه نماز، امر به پرداخت زكات است كه باید به آن توجه ویژه شود.
"عباس كاظمیان" از عموم مردم به ویژه كشاورزان خواست زكات خود را به كمیته امداد تحویل دهند.
 در این جلسه باقری مدیر كمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان هم گزارش اجمالی از فعالیتهای دبیر خانه زكات ارائه نمود.
  در پایان از دو دانش آموز كه در مسابقه نشریه دیواری ومقاله نویسی با موضوع نشر فرهنگ زكات شركت كرده و رتبه آورده بودند با اهداء لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.
  این مسابقه از سوی اداره آموزش و پرورش در سطح مدارس شهرستان برگزار شده بود.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا